Dış Gebelik

Dış Gebelik | Minegül Eben - Hizmetler

Dış Gebelik Nedir?

Dış gebelik olarak da adlandırılan ektopik gebelik, döllenmiş bir yumurtanın bir kadının rahminin dışında, karnının başka bir yerinde büyümesidir. Hayatı tehdit eden kanamalara neden olabilir ve hemen tıbbi bakıma ihtiyaç duyar.

Vakaların %90’ından fazlasında yumurta bir fallop tüpüne yerleşir. Buna tubal gebelik denir.

Ektopik Gebelik Belirtileri ve Belirtileri

Çoğu zaman, dış gebelik, hamileliğin ilk birkaç haftasında olur. Hamile olduğunuzu bile bilmiyor olabilirsiniz ve herhangi bir sorun fark etmeyebilirsiniz.

Ektopik gebeliğin erken belirtileri şunları içerir:

• Hafif vajinal kanama ve pelvik ağrı
  • Mide bulantısı ve kusma
  • Keskin karın krampları
  • Vücudunuzun bir tarafında ağrı
  • Baş dönmesi veya zayıflık
  • Omuz, boyun veya rektumda ağrı

Dış gebelik, fallop tüpünüzün patlamasına veya yırtılmasına neden olabilir. Acil semptomlar, şiddetli kanama olsun veya olmasın büyük ağrıyı içerir. Baş dönmesi, bayılma veya omuz ağrısı ile birlikte ağır vajinal kanamanız varsa veya özellikle bir tarafta şiddetli karın ağrınız varsa hemen doktorunuzu arayın .

Dış  Gebelik Nedenleri ve Risk Faktörleri

Neden ektopik hamileliğiniz olduğunu asla bilemeyebilirsiniz. Bir neden hasarlı bir fallop tüpü olabilir. Döllenmiş yumurtanın rahminize girmesini engelleyebilir.

Aşağıdaki durumlarda dış gebelik geçirme olasılığınız daha yüksektir:

• Pelvik inflamatuar hastalığınız (PID) var
  • Duman sigara
  • 35 yaşından büyükler
  • Cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyona sahip olmak
  • Pelvik cerrahiden yara izi var
  • Daha önce dış gebelik geçirmiş olmak
  • Tüp ligasyonu (tüpler bağlı) veya tüp ligasyonu tersine çevrilmeye çalışıldı
  • Doğurganlık ilaçları kullanın
  • Tüp bebek (IVF) gibi doğurganlık tedavileri vardı

Doğum kontrolü için rahim içi aracınız (RİA) varken hamile kalırsanız da olabilir .

Dış Gebelik Teşhisi

Doktorunuz muhtemelen hamilelik testi ve pelvik muayeneyi içeren testler yapacaktır. Rahminize ve fallop tüplerinize bakmanız için size bir ultrason verebilirler.

Dış Gebelik Tedavisi

Döllenmiş bir yumurta rahim dışında yaşayamayacağından, ciddi sağlık problemleriniz olmaması için doktorunuzun yumurtayı çıkarması gerekecektir. İki yöntemden birini kullanacaklar: ilaç tedavisi veya ameliyat.

İlaç tedavisi. Fallop tüpünüz yırtılmadıysa ve hamileliğiniz çok uzakta değilse, doktorunuz size bir doz metotreksat( Trexall ) verebilir. Hücrelerin büyümesini durdurur. Vücudunuz onları emecektir.

Ameliyat. Diğer durumlarda, ameliyata ihtiyacınız olacak. En yaygın olanı laparoskopidir. Doktorunuz dış gebeliği gidermek için karnınızın alt kısmında çok küçük kesikler yapacak ve laparoskop adı verilen ince, esnek bir tüp yerleştirecektir. Fallop tüpünüz hasar görmüşse, onu da çıkarmaları gerekebilir. Çok kanamanız varsa veya doktorunuz fallop tüpünüzün yırtıldığından şüpheleniyorsa, daha büyük bir kesimle acil ameliyata ihtiyacınız olabilir. Buna laparotomi denir.

Dış Gebelikten Sonra

Sonrasında tipik bir hamilelik geçirmeniz zor olabilir. Tekrar denemeden önce ne kadar beklemeniz gerektiği konusunda doktorunuzla konuşun. Bazı uzmanlar, vücudunuzun iyileşmek için zamana ihtiyacı olduğu için kendinize en az 3 ay vermenizi önerir.

Tekrar hamile kalırsanız, bir dış gebelik diğerine sahip olma riskinizi artırdığından, doktorunuz gerektiği yerde büyüdüğünü onaylayana kadar vücudunuzdaki değişikliklere dikkat edin.