Cinsel İsteksizlik

Cinsel İsteksizlik | Minegül Eben - Hizmetler

Cinsel İsteksizlik

Cinsel isteksizlik nedir?

Cinsel sorunlar insanda sevilmeme, terk edilme korkusu, yalnızlık, kendine güvensizlik gibi duygular yaşatır. Cinsellikte cinsel isteksizlik ve iğrenme (aversiyon) çok önemli sorunlardır. İsteksizlik sıklıkla belli bir eşe veya sevişme şekline karşı olur. Cinsel isteksizlik, kadınlarda erkeklerden daha fazla görülmektedir. Cinsel isteksizlik tanısı koyarken isteksizliğin her koşul için geçerli olduğundan emin olmak gerekmektedir. Kadınların cinsel arzuları doğal olarak yıllar içinde dalgalanır. İnişler ve çıkışlar genellikle bir ilişkinin başlangıcı veya bitişiyle ya da hamilelik, menopoz veya hastalık gibi büyük yaşam değişiklikleriyle çakışır. Duygu durum bozuklukları için kullanılan bazı ilaçlar da kadınlarda cinsel dürtü azalmasına neden olabilir.

Cinsel isteksizlik belirtileri

Birçok kadın için duygusal yakınlık, cinsel yakınlığın önemli bir başlangıcıdır. Bu nedenle, ilişkinizdeki sorunlar düşük cinsel dürtüde önemli bir faktör olabilir. Cinsiyete olan ilginin azalması, genellikle devam eden sorunların bir sonucudur, örneğin:

• Partnerinizle bağlantı eksikliği
  • Çözülmemiş çatışmalar veya kavgalar
  • Cinsel ihtiyaç ve tercihlerin zayıf iletişimi
  • Güven sorunları

Cinsel isteksizlik nedenleri nelerdir?

Çok çeşitli hastalıklar, fiziksel değişiklikler ve ilaçlar, aşağıdakiler dahil olmak üzere düşük cinsel dürtüye neden olabilir:

• Cinsel sorunlar. Seks sırasında ağrınız varsa veya orgazm olamıyorsanız, seks isteğinizi azaltabilir.
  • Tıbbi hastalıklar. Artrit, kanser, diyabet, yüksek tansiyon, koroner arter hastalığı ve nörolojik hastalıklar dahil pek çok cinsel olmayan hastalık cinsel dürtüyü etkileyebilir.
  • İlaçlar. Bazı reçeteli ilaçların, özellikle seçici serotonin geri alım inhibitörleri olarak adlandırılan antidepresanların, cinsel dürtüyü azalttığı bilinmektedir.
  • Yaşam tarzı alışkanlıkları. Bir kadeh şarap sizi havaya sokabilir, ancak çok fazla alkol cinsel dürtünüzü etkileyebilir. Aynı şey sokak uyuşturucuları için de geçerlidir. Ayrıca, sigara içmek kan akışını azaltır ve bu da uyarılmayı köreltebilir.
  • Göğüsleriniz veya genital bölgenizle ilgili herhangi bir ameliyat vücut imajınızı, cinsel işlevinizi ve seks isteğinizi etkileyebilir.
  • Tükenmişlik. Küçük çocuklara veya yaşlanan ebeveynlere bakmaktan kaynaklanan yorgunluk, düşük cinsel dürtüye katkıda bulunabilir. Hastalık veya ameliyattan kaynaklanan yorgunluk da düşük cinsel dürtüde rol oynayabilir.

Hormon seviyelerinizdeki değişiklikler seks arzunuzu değiştirebilir. Bu, aşağıdakiler sırasında ortaya çıkabilir:

• Menopoza geçiş sırasında östrojen seviyeleri düşer. Bu, sekse daha az ilgi duymanıza ve kuru vajinal dokulara neden olarak ağrılı veya rahatsız edici sekse neden olabilir. Birçok kadın menopoz sırasında ve sonrasında hala tatmin edici bir cinsel ilişkiye sahip olsa da, bazıları bu hormonal değişim sırasında gecikmeli bir libido yaşar.
  • Hamilelik ve emzirme. Hamilelik sırasında, bebek sahibi olduktan hemen sonra ve emzirme sırasında hormon değişiklikleri cinsel dürtüyü azaltabilir. Yorgunluk, vücut imajındaki değişiklikler ve hamilelik veya yeni bir bebeğe bakmanın getirdiği baskılar da cinsel isteğinizdeki değişikliklere katkıda bulunabilir.

Ruh haliniz cinsel arzunuzu etkileyebilir. Aşağıdakiler dahil, düşük cinsel dürtünün birçok psikolojik nedeni vardır:

• Anksiyete veya depresyon gibi zihinsel sağlık sorunları
  • Finansal stres veya iş stresi gibi stres
  • Zayıf vücut imajı
  • Kendine güvensiz
  • Fiziksel veya cinsel istismar öyküsü
  • Önceki olumsuz cinsel deneyimler

• Partnerinizle bağlantı eksikliği
  • Çözülmemiş çatışmalar veya kavgalar
  • Cinsel ihtiyaç ve tercihlerin zayıf iletişimi
  • Güven sorunları

Cinsel istek kaybımı nasıl düzeltebilirim?

Sekse karşı ilgisizliğiniz devam ediyor veya geri dönüyorsa ve kişisel sıkıntıya neden oluyorsa, cinsel ilgi/uyarılma bozukluğu denen bir rahatsızlığınız olabilir.

• Yaşam tarzını değiştir
  • Egzersiz yapmak (Düzenli aerobik egzersiz ve kuvvet antrenmanı, dayanıklılığınızı artırabilir, vücut imajınızı iyileştirebilir, ruh halinizi iyileştirebilir ve libidonuzu artırabilir)
  • Stres yok
  • Partnerinizle iletişim kurun
  • Seks hayatınızı renklendirin
  • Kötü alışkanlıklardan kurtulun

Cinsel isteksizlik tedavisi nasıl olur?

Cinsel kaygıları ele alma konusunda doktorunuzla konuşabilirsiniz. Terapi genellikle cinsel tepki ve teknikler hakkında eğitimi içerir.  Doktorunuz tarafından önerilen okuma materyalleri veya çift egzersizleri sorunu çözmek için kullanılır.

Cinsel isteksizlik sorununu için ne yapabilirsin?

Doktorunuzla bu görüşmeye hazırlanmak için:

• Genellikle ne zaman ve ne sıklıkla yaşadığınız da dahil olmak üzere, yaşadığınız cinsel sorunları not edin .
  • Tedavi gördüğünüz tüm durumlar ve aldığınız tüm ilaçların, vitaminlerin veya takviyelerin adları da dahil olmak üzere önemli tıbbi bilgilerinizin bir listesini yapın .
  • Doktorunuza sorulacak soruları düşünün ve bunları yazın.