Vajinal Enfeksiyonlar

Vajinal Enfeksiyonlar | Minegül Eben - Hizmetler

Vajinal Enfeksiyon (Vajinit) Nedir?

Vajinit, vajinanızın enfeksiyonuna veya iltihaplanmasına neden olabilecek birkaç farklı durumu ifade eder. Benzer terim vulvovajinit , hem vajinanızın hem de cinsel organlarınızın dış kısmı olan vulvanızın iltihaplanmasını tanımlar.

Vajinal enfeksiyonların birçok farklı nedeni olabilir ve bunlar oldukça yaygındır. Bu enfeksiyonlar herhangi bir zamanda ortaya çıkabilir, ancak en çok üreme yıllarınızda veya gençliğinizin sonlarından 40’lı yaşların başına kadar yaygındır.

Vajinit, cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyon (CYBE) ile aynı şey değildir. Vajinitin ana türleri, semptomları, nedenleri ve tedavi ve rahatlama için ipuçları hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Vajinal enfeksiyon (vajinit) Belirtileri nelerdir?

Vajinal enfeksiyonlar her zaman belirgin semptomlara neden olmaz. Belirtiler geliştirirseniz, muhtemelen şu yaygın olanlardan bazılarını fark edeceksiniz:

• Vajinal kaşıntı ve yanma
  • Vajinal ağrı ve rahatsızlık
  • Vajina ve vulva çevresinde iltihaplı, kızarık veya şişmiş cilt
  • Vajinal akıntı miktarında bir değişiklik
  • Vajinal akıntının renginde bir değişiklik
  • İdrar yaparken ağrı veya yanma
  • Penetran vajinal seks sırasında ağrı
  • Vajinal kanama veya lekelenme

Yukarıdaki belirtilerden sadece bir veya birkaçına sahip olabilirsiniz. Belirtileriniz birkaç gün içinde geçmezse veya kötüleşirse, teşhis ve tedavi almak için doktorunuzla bağlantı kurmanız önemlidir. İdrar yolu enfeksiyonunuz (İYE) varsa, bu semptomlardan bazılarını, özellikle idrar yaparken ağrılı veya yanma hissini fark edebilirsiniz.

Vajinal enfeksiyon türleri nelerdir?

Vajinal enfeksiyonlar aynı semptomların çoğunu paylaşır, bu da neler olup bittiğini tam olarak tanımayı zorlaştırabilir.

Bununla birlikte, her enfeksiyon türü birkaç benzersiz semptom içerir:

• Bakteriyel vajinoz (BV). BV genellikle ince grimsi beyaz, yeşilimsi veya sarı bir akıntıya neden olur. Bu akıntı, penetran vajinal seksten sonra daha güçlü hale gelen balık benzeri bir kokuya sahip olabilir. Çok fazla kaşıntı fark etmeyebilirsiniz.
  • Maya enfeksiyonları. Bunlar genellikle vajinal ve vulval kaşıntı, ağrı ve yanmayı içerir. Maya enfeksiyonlarında labiada şişme veya vajinanızın dışındaki deri kıvrımları da fark edebilirsiniz. Herhangi bir akıntı genellikle beyaz ve pütürlü olacak ve bazılarının süzme peynire benzediğini söylediği bir dokuya sahip olacaktır.
  • Bu enfeksiyon tipik olarak hem vajinal kaşıntıya hem de balık benzeri bir kokuya neden olur. Yeşilimsi sarı, köpüklü bir akıntının yanı sıra vajina ve vulvada şişlik, tahriş ve iltihaplanma da fark edebilirsiniz. Trichomoniasis’in diğer semptomları arasında vajinal seks sırasında ağrı, alt karın ağrısı ve idrara çıkma sırasında yanma ve ağrı bulunur.
  • Atrofik vajinit. Bu tam olarak bir enfeksiyon değildir, ancak vajinal enfeksiyon ve İYE geliştirme şansınızı artırabilir. Atrofik vajinit ile vajinal kaşıntı, yanma, kuruluk ve akıntı değişiklikleri gibi diğer enfeksiyonların semptomlarına benzeyen belirtiler fark edebilirsiniz.

Vajinal enfeksiyonlar nasıl tedavi edilir?

Vajinal enfeksiyonların tedavisi, enfeksiyona neyin neden olduğuna bağlı olacaktır.Bunlar;

• Bakteriyel bir enfeksiyonu tedavi etmek için metronidazol (tablet, krem veya jel formunda)
  • Mantar enfeksiyonunu tedavi etmek için mantar önleyici kremler veya
  • Trichomoniasis tedavisinde metronidazol veya tinidazol tabletleri
  • AtrofiK vajinit ile ilişkili şiddetli vajinal kuruluk ve tahrişin tedavisine yardımcı olmak için östrojen kremleri veya tabletleri

Sağlık uzmanları genellikle güçlü veya parfümlü sabun, kokulu tamponlar veya pedler ve duşlar gibi tahriş edici maddelerden kaçınmayı önerir.

Vajinal enfeksiyonları nasıl önleyebilirsiniz?

Tüm vajinal enfeksiyonlar önlenemez, ancak bu ipuçları birini geliştirme şansınızı azaltmanıza yardımcı olabilir:

• Tampon, ped ve astar gibi kokulu dönem ürünlerini kullanmaktan kaçının.
  • Vajinanızın üzerinde veya içinde duş yapmaktan, vajinal deodorantlardan ve kokulu spreylerden veya parfümlerden kaçının.
  • Köpük banyosu ve kokulu vücut yıkamaları vajinal pH’ı etkileyebileceğinden, yalnızca sade suda banyo yapın.
  • Hava akışını iyileştirmeye ve vajinal tahriş ve iltihabı önlemeye yardımcı olmak için pamuklu iç çamaşırı veya pamuklu ağlı iç çamaşırı giyin. İç çamaşırlarınızı her gün en az bir kez veya egzersiz yaptıktan sonra değiştirin.
  • Aşırı nemi önlemeye yardımcı olmak için mayolarınızı ve nemli antrenman kıyafetlerinizi mümkün olan en kısa sürede değiştirin.
  • Kokusuz veya hassas ciltler için tasarlanmış bir deterjana geçin ve parfümlü yumuşatıcıyı atlayın.