Menopoz

Menopoz | Minegül Eben - Hizmetler

Menopoz Nedir?

• Menopoz, düşük hormon seviyeleri nedeniyle dönemlerinizin durduğu zamandır. Bu genellikle 45 ila 55 yaşları arasında olur.
  • Bazen doğal olarak daha erken olabilir. Veya yumurtalıkların (ooferektomi) veya rahmin (histerektomi) alınması için ameliyat, kemoterapi gibi kanser tedavileri veya genetik bir neden gibi nedenlerle. Bazen nedeni bilinmemektedir.
  • Perimenopoz, dönemleriniz durmadan önce semptomlarınız olduğu zamandır. 12 aydır adet görmediğinizde menopoza girersiniz.
  • Menopoz ve perimenopoz, anksiyete, ruh hali değişimleri, beyin sisi, sıcak basması ve düzensiz dönemler gibi semptomlara neden olabilir. Bu semptomlar, dönemleriniz durmadan yıllar önce başlayabilir ve daha sonra devam edebilir.
  • Menopoz ve perimenopoz semptomları, ilişkiler ve iş dahil olmak üzere yaşamınız üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.
  • Belirtilere yardımcı olmak için yapabileceğiniz şeyler var. Eksik hormonların yerini alabilecek ve semptomlarınızı hafifletmeye yardımcı olabilecek ilaçlar da vardır.

Menopoz ve perimenopozun yaygın semptomları

Menopoz ve perimenopoz semptomları, ilişkiler, sosyal yaşam, aile hayatı ve iş dahil olmak üzere günlük yaşamınız üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

Herkese farklı gelebilir. Birkaç semptomunuz olabilir veya hiç olmayabilir.

Semptomlar genellikle dönemleriniz durmadan aylar veya yıllar önce başlar. Buna perimenopoz denir.

Adet dönemlerinizdeki değişiklikler

Perimenopozun ilk belirtisi, her zaman olmasa da genellikle adetlerinizin normal düzeninde bir değişikliktir, örneğin düzensiz hale gelirler.

Sonunda adet görmeyi tamamen bırakacaksınız.

Ruhsal belirtiler;

Menopoz ve perimenopozun ortak akıl sağlığı semptomları şunları içerir:

• Düşük ruh hali, kaygı, ruh hali değişiklikleri ve düşük benlik saygısı gibi ruh halinizdeki değişiklikler
  • Hafıza veya konsantrasyon ile ilgili sorunlar (beyin sisi)

Fiziksel belirtiler

Menopoz ve perimenopozun yaygın fiziksel semptomları şunları içerir:

• Yüzünüzde, boynunuzda ve göğsünüzde baş dönmesine neden olabilecek ani sıcak veya soğuk hisleriniz olduğunda sıcak basması
  • Gece terlemelerinin bir sonucu olabilecek ve gün içinde yorgun ve sinirli hissetmenize neden olabilecek uyku güçlüğü
  • Çarpıntı, kalp atışlarınız aniden daha belirgin hale geldiğinde
  • Normalden daha kötü olan baş ağrıları ve migren
  • Kas ağrıları ve eklem ağrıları
  • Değişen vücut şekli ve kilo alımı
  • Kuru ve kaşıntılı cilt dahil cilt değişiklikleri
  • Azaltılmış cinsel dürtü
  • Cinsel ilişki sırasında vajinal kuruluk ve ağrı, kaşıntı veya rahatsızlık
  • Tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonları (İYE)

Belirtiler ne kadar sürer

Semptomlar aylar veya yıllar sürebilir ve zamanla değişebilir. Örneğin, sıcak basması ve gece terlemeleri iyileşebilir ve ardından düşük ruh hali ve kaygı geliştirebilirsiniz. Eklem ağrısı ve vajinal kuruluk gibi bazı semptomlar, dönemleriniz durduktan sonra da devam edebilir.

Menopoz ve perimenopoza yardımcı olacak yaşam tarzı değişiklikleri

Sağlıklı beslenmek, egzersiz yapmak ve zihinsel sağlığınıza bakmak, perimenopoz ve menopoz sırasındaki semptomlara yardımcı olabilir.

Ayrıca gelecekte olabildiğince iyi kalmanıza yardımcı olabilir.

Yapmak

• Düzenli uyku rutinlerini sürdürmek de dahil olmak üzere bol bol dinlenin
  • Sağlıklı diyetle beslen
  • Kemikleri sağlıklı tutmak için süt, yoğurt ve lahana gibi kalsiyum açısından zengin yiyecekler yiyin
  • Düzenli egzersiz yapın, yürüme, koşma veya dans etme gibi ayaklarınızın ve bacaklarınızın ağırlığınızı desteklediği ağırlık taşıyan aktiviteler yapmayı deneyin.
  • Yoga, tai chi veya meditasyon gibi rahatlatıcı şeyler yapın
  • Aile, arkadaşlar veya meslektaşlar gibi aynı şeyi yaşayan diğer insanlarla konuşun
  • Bitkisel takviyeleri veya tamamlayıcı ilaçları almadan önce bir doktorla konuşun
  • Sigara içme
  • Önerilen alkol limitinden fazlasını içmeyin

Ruh hali değişiklikleri nasıl kolaylaştırılır

Menopoz ve perimenopoz döneminde ruh hali değişimleri, düşük ruh hali ve endişe olması yaygındır.

Şunları deneyebilirsiniz:

• Bol bol dinlenin
  • Düzenli egzersiz
  • Rahatlatıcı aktiviteler yapmak

Sıcak basması ve gece terlemesi nasıl hafifletilir?

Yapabilirsiniz:

• Hafif giysiler giyin
  • Yatak odanı geceleri serin tut
  • Soğuk bir duş alın, vantilatör kullanın veya soğuk bir içecek için
  • Stres seviyenizi azaltmaya çalışın
  • Baharatlı yiyecekler, kafein, sıcak içecekler, sigara ve alkol gibi potansiyel tetikleyicilerden kaçının veya azaltın
  • Düzenli egzersiz
  • Fazla kilon varsa kilo ver

CBT ayrıca sıcak basmaların yönetilmesine yardımcı olabilir.

Vajinal kuruluk nasıl hafifletilir

Eczaneden reçetesiz alabileceğiniz vajinal nemlendiriciler veya kayganlaştırıcılar vardır.

Hangi nemlendiricinin size uygun olduğuna karar vermek için yardım isterseniz bir eczacıyla özel olarak konuşabilirsiniz.

Seks yapıyorsanız ve prezervatif kullanıyorsanız, prezervatiflere zarar verebileceğinden yağ bazlı kayganlaştırıcı kullanmayın. Su bazlı bir kayganlaştırıcı kullanabilirsiniz.

HRT (hormon replasman tedavisi) veya hormonal tedavi (kremler, peserler, jel veya vajinal halkalar) gibi doktorun reçete edebileceği başka vajinal kuruluk tedavileri de vardır.

Zayıf kemiklere karşı koruma

Şunları deneyebilirsiniz:

• Ayaklarınızın ve bacaklarınızın ağırlığınızı desteklediği ağırlık taşıma egzersizleri (yürüme, koşma veya dans etme gibi) ve direnç egzersizleri (örneğin ağırlık kullanma) dahil olmak üzere düzenli olarak egzersiz yapın
  • Bol miktarda meyve, sebze ve süt, yoğurt ve lahana gibi kalsiyum kaynakları içeren sağlıklı bir diyet yapın
  • Cildinize biraz güneş ışığı alın çünkü bu , kemiklerinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olabilecek D vitamini üretimini tetikler.
  • D vitamini takviyesi al
  • Sigarayı bırak ve alkolü azalt