Cinsel Terapi

Cinsel Terapi | Minegül Eben - Hizmetler

Cinsel Terapi Nedir?

Cinsel terapiden önce; yaşamın her alanında olduğu gibi cinsel yaşamdan zevk almak tüm insanlar için istenen bir gerçekliktir. Fakat ne yazık ki insanlar dönem dönem cinsel hayatlarından hoşnutsuz, doyumsuz ve mutsuz olabilirler. Bu durum cinsel hayatın ilk dönemlerinde başlayıp ileri dönemlerde de devam edebildiği gibi yaşanan fizyolojik ve psikolojik problemler karşısında hayatımızın herhangi bir döneminde ortaya çıkabilir, dönemsel olabilir veya sürekli olarak kalabilir. Cinsel terapi, bireylere ve çiftlere performans kaygısı veya ilişki sorunları gibi cinsel zorlukları çözmelerine yardımcı olmayı amaçlayan bir danışmanlık şeklidir. Çiftler genellikle bir arada görülmekte, ancak tedavinin değerlendirme aşamasında, cinsel öykü alınırken en az bir seans genellikle tek başlarına görülmektedir.

Cinsel terapi seansı ne kadar sürmektedir?

Cinsel sorunlar, bireylerin cinsel yaşamlarındaki beklentilerinin karşılanamamasına neden olan sorunlardır. Buna karşı cinse ilgi duyamama, cinsel yönden uyarı- Cinsel Sorunlar ve Nedenleri 3 lamama, erken boşalma ya da orgazm olamama gibi sorunlar olabilir. Her terapi seansı 30-60 dakika sürebilir ve sıklığı tedavi edilen soruna bağlıdır.  Siz ve eşiniz için evde yapmanız gereken belirli egzersizler ve görevler önerilmektedir. Erken boşalma, vajinismus gibi sorunlarda başarı oranları daha yüksektir.

Cinsel terapi sırasında ne yapılır?

Cinsel terapi, tipik olarak çokça konuşmak ve paylaşmakla başlar. Cinsel işlev bozukluklarının hem bedensel (organik), hem de psikolojik nedenleri vardır. Cinsel terapi konuşma yoluyla yapılır, hiçbir şekilde danışan ya da danışanlar cinsellik içeren bir eyleme ve ya cinsel birleşmeye zorlanamaz. Terapi ortamında mahremiyet sınırlarını aşacak tutum ve davranışlara izin verilmez. Kadın doğum uzmanları cinsel terapi sırasında jinekolojik muayene de yapabilir. İlaç kullanmayı gerektiren bir ruhsal sorun varsa danışanlarını bir psikiyatri uzmanına gönderir. Cinsel terapi sırasında cinselliğin dışında da ilişki kalitesinin iyileştirilmesi hedeflenmektedir.

Genellikle cinsel terapinin merkezinde yer alan teknikler, duyusal odaklanma egzersizleri olarak bilinen bir dizi yapılandırılmış dokunma eylemini içerir. Bunlar, çiftlerin fiziksel yakınlık ile rahatlıklarını artırmalarına ve birbirlerinin (ve kendi) bedenlerini tanımalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Cinsel terapi ne işe yarar?

• Seksle ilgili genel stres veya endişe: Cinsel endişelerinizle ilgili endişelerinizle meşgul olabilirsiniz veya bu alandaki endişenizin seksin bazı yönlerine müdahale ettiğini bile görebilirsiniz.
  • Arzu eksikliği veya uyumsuz arzular: Siz veya partneriniz istediğiniz kadar cinsel arzu hissetmeyebilir veya aynı miktarda veya aynı sıklıkta arzu hissetmeyebilirsiniz.
  • Cinsel uyarılma ile ilgili zorluklar: Cinsel olarak uyarılmış hissetmekte veya orgazma ulaşmakta zorluk çekebilirsiniz veya istediğinizden daha erken orgazm yaşayabilirsiniz.
  • Cinsel travma ile ilgili sorunlar: Cinsel travma mağduru olan kişiler genellikle cinsellik ve cinsellik konusunda süregelen zorluklar yaşarlar. Cinsel travmadan iyileşme hakkında daha fazla bilgiyi.
  • Ağrılı cinsel ilişki: Altta yatan tıbbi sorunlardan kaynaklanabilse de, ağrılı cinsel ilişki bazen seksle ilgili stres veya endişe ile ilişkili olabilir.
  • Genellikle cinsel yönden sıkışmış veya tatminsiz hissetmek: Bir ruta saplanmış ve neden olduğundan tam olarak emin olamıyor olabilirsiniz veya cinselliğinizin yeni yönlerini keşfetmekle ilgilenip nereden başlayacağınızdan emin olamıyor olabilirsiniz.

Cinsel Terapi ile Tedavi Mümkün mü?

Cinsel terapi ile tedavi oranı oldukça yüksektir. Özellikle kadınların yaşadığı vajinismus rahatsızlığı, cinsel terapilere en hızlı cevap veren sorunlar arasında yer alır. Dolayısıyla vajinismus ve ağrılı cinsel ilişki sorunlarında, cinsel terapiden yüksek oranda başarı sağlanmıştır.

Cinsel terapi ne zaman önerilir?

Çoğu durumda, insanlar cinsel terapiye kısa süreli olarak katılırlar (ancak bazı durumlarda danışmanlık için sürekli veya daha uzun süreli bir yaklaşıma ihtiyaç duyulur). Spesifik bir tedavi planı, büyük ölçüde terapideki kişinin veya çiftin bireysel ihtiyaçlarına dayanacaktır.

Bir kişinin cinsel danışmanlık almayı seçmesinin birkaç nedeni vardır, ancak genellikle yaşam kalitesi cinsel işlevinden veya arzusundan etkilenen herkese ve/veya yaştan bağımsız olarak bir ilişkide yakınlık sorunu yaşayan herkese önerilir. Cinsel konularda kafası karışık veya endişeli olan ergenler de bazı durumlarda bir seks terapistinden yardım isteyebilirler.

Cinsel kaygılar için özel tedavi

Sizinle cinsiyet açısından pozitif, açık fikirli ve yargılayıcı olmayan bir ortamda çalışarak cinsel sorunlarınıza neyin yol açtığını keşfedecek ve size her şeyi daha iyi hale getirmek için araçlar ve stratejiler sağlayacağız.